Aby prawidłowo napinać mięsień poprzeczny brzucha należy ustawić kręgosłup i miednice w pozycji neutralnej.
Połóż się na podłodze i ustaw stopy na szerokość bioder, kąt prosty w kolanach. Wykonaj ruchy przodo i tyłopochylenia miednicy i poszukaj ustawienia pośrodku. Twój pępek powinien znajdować sie na tym samym poziomie co kolce biodrowe przednie górne.

Jest wiele technik, które pomogą Ci w aktywacji mięśnia poprzecznego brzucha. Przedstawię kilka z nich:

1. Ułóż swoje palce wskazujące na kolcach biodrowych przednich górnych i spróbuj zbliżyć kolce do siebie.
2. Wciągnij delikatnie dół brzucha nie przekraczając linii pępka.
3. Wyobraź sobie że zapinasz za ciasne spodnie w rozporku.

Lub gdy to nie zadziała spróbuj aktywować mięśnie dna miednicy, wtedy łatwiej jest aktywować mm. poprzeczny brzucha:

Panie:

1.Wyobraź sobie że wstrzymujesz strumień moczu, napięcie podciągasz w górę, jednocześnie wciągając delikatnie dolną część brzucha.
2.Wyobraź sobie że w pochwie masz tampon i nie pozwalasz go dobie wyciągnąć, jenocześnie wciągając delikatnie dolną część brzucha.

Panowie:

1. Wyobraź sobie że podciągasz jądra w górę, jednocześnie wciągając delikatnie dolną część brzucha.