Urodziłaś, a Twój brzuch wygląda jakbyś była dalej w ciąży… słyszysz „weź się za siebie, zacznij ćwiczyć mięśnie brzucha”  i to jest najczęstszy błąd!!!

Po ciąży mięśnie brzucha są mocno rozciągnięte, trzeba dać im czas na regeneracje. Ćwiczenie mięśni brzucha powoduje przeciążanie mięśni i kresy białej- która łączy mięśnie proste brzucha ze sobą. Napinając osłabione tkanki możesz doprowadzić do ich uszkodzenia doprowadzając do ROZSTĘPU MIĘŚNI BRZUCHA.

Powrót do ćwiczeń zacznij od wzmocnienia mięśnia poprzecznego brzucha!!!

Poniżej przedstawiam ćwiczenia których nie wykonujemy 6 miesięcy po porodzie, a jeżeli  jak masz rozstęp mięśni brzucha to dłużej:

  • Brzuszki wszelkiego rodzaju: klasyczne, z uniesieniem nóg- utrwalają rozejście i zwiększają ciśnienie śródbrzuszne
  • Ćwiczenia angażujące mięśnie skośne brzucha- źle dobrane mogą rozciągać kresę białą i pogłębiać rozstęp
  • Podpór/ Plank- obciąża mięśnie brzucha
  • Wygięcia do tyłu np. mostek- rozciągają mięśnie proste brzucha
  • Podnoszenie ciężarów- przy rozstępie nie wolno dźwigać, nawet Twoje maleństwo może być dla ciebie za ciężkie
  • Podskoki- osłabiają mięśnie dna miednicy