Na Sali fitness spotykam Was 3 tygodnie po porodzie, 2 miesiące po porodzie… czy to nie za szybko? Kiedy zacząć?

Ćwiczyć można od razu, ale z głową!!!

-Zaczynamy już 3 dobę po porodzie pod kontrolą fizjoterapeuty uroginekologicznego, który pomoże zaktywować Ci mięśnie dna miednicy, i mięśnie stabilizujące: poprzeczny brzucha i wielodzielny, nauczy prawidłowo oddychać i poruszać, przywracając prawidłową biomechanikę ciała. Dzięki pomocy fizjoterapeuty będziesz wiedziała jak ćwiczyć, aby wzmacniać osłabione struktury a nie je przeciążać.

TBC to dobry trening, pod kilkoma warunkami:

– Zanim trafisz na salę powinnaś umieć prawidłowo napinać mięsień poprzeczny brzucha i mięśnie dna miednicy!!!

– podczas ćwiczeń stabilizuj swój kręgosłup i chroń kresę białą właśnie poprzez napinanie mięśnia poprzecznego brzucha!!!

– Nie biegaj, nie podskakuj, unikaj podporów.

– Pilnuj stabilizacji klatki piersiowej podczas ćwiczeń mięśni ramion- przy podnoszeniu ciężarków pilnuj aby dolne żebra nie uciekały w górę.

– Unikaj ćwiczeń w których Twoja miednica jest asymetrycznie ustawiona np. jedna noga jest na stepie, druga na podłodze- postaw obie nogi na podłodze.

– Nie ćwicz mięśni prostych i skośnych brzucha. Zamiast tego napinaj mięsień poprzeczny i mięśnie dna miednicy.

Pamiętaj że ciało regeneruje się nawet do 3 lat po porodzie! Ćwiczenia fizyczne mogą pomóc, ale źle dobrany trening może bardzo zaszkodzić. Ćwicz z głową!!!